Zonbescherming kindje

Hoi allemaal,

Willen jullie met mij mee denken / ervaringen delen want ik weet het niet zo goed.

Mijn zoontje is nu 13 maanden en heeft +/- maat 80. Er zijn tegenwoordig van die mooie UV beschermende pakjes te koop (Hema). Van de zomer lekker buiten spelen met een speciaal UV werend pakje aan, dat lijkt mij wel wat. Maar omdat dit mijn eerste kindje is, heb ik er geen ervaring mee hoe zoiets in de praktijk werkt.

Aankomende zomer gaan we weekendjes weg met de caravan + 3 weken op zomer vakantie met de caravan en ik zie het al voor me dat mijn zoontje veel op het gras / met water aan het spelen is maar ik wil hem wel zo goed mogelijk tegen de zon beschermen.

Jullie nog tips en ideeën hoe ik dit zo praktisch mogelijk aan kan pakken?
Tuurlijk insmeren en onder een parasol laten spelen zijn goede mogelijkheden maar mijn zoontje blijft niet netjes altijd onder de parasol spelen denk ik…

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie tips!

Hoi Jaqueline,
Welkom in onze community. Ik zie dat jullie al zin hebben in de zomer! Zoals je zelf al aangeeft is het inderdaad belangrijk je kind goed te beschermen tegen de zon. Via onderstaande link kom je op de website waar je informatie vindt over insmeren, schaduwtips en beschermende kleding voor kinderen.
Insmeren en kinderen | KWF Kankerbestrijding
Misschien zijn er nog andere ouders die een goede tip voor je hebben.

Groeten,
Jeugdverpleegkundige van het GroeiGids team