Woordenschat dreumes

Dag allen,

Ik heb een vraag. Mijn zoon van anderhalf (september 2020) kan al best veel.
Hij heeft een behoorlijke woordenschat en ik heb zojuist een opsomming gemaakt. Hij blijkt 200 woorden te kennen. Ik heb het een paar weken geleden via de chat gevraagd aan de verpleegkundige van de GGD, die gaf aan dat ik er niets mee hoef te doen. Ik vraag me af of ik het inderdaad zo moet laten of dat hij wellicht meer uitdaging oid nodig heeft.

Hi, Welkom in de GroeiGids community.
Wat kan je zoontje al goed praten, hartstikke leuk.
Fijn dat je de ouderchat al gevonden hebt. Het is altijd goed om aan te sluiten bij de ontwikkeling en interesses van je peuter. Maar dat betekent niet dat je nu per se op zoek moet naar uitdaging. Laat hem lekker zelf spelen, kijk welk speelgoed hem aanspreekt, lees boekjes voor etc. Zolang je zoontje zich goed ontwikkeld en een gelukkige indruk maakt, gaat het dan prima!

Mogelijk zijn er ouders met soortgelijke ervaringen qua spraaktaalontwikkeling die hun ervaring willen delen.
Vriendelijke groet, het GroeiGids team

Hoi! Onze tweeling van 2 konden ook al vlot praten en kletsen nu de oren van ons hoofd. Hartstikke gezellig en we blijven het gewoon aanmoedigen en toejuichen. Al van andere ouders gehoord dat het ook ineens weer wat kan stagneren. Niet te veel over nadenken. Ieder kind ontwikkelt op zijn eigen manier. :blush:

1 like