Wanner kan de baby leren langer slapen?

Mijn zoontje is 2 maand oud, hij drink heel goed met 165ml(150ml water+5 schepje) en 6 keer per dag.

We hebben andere kind de 2 jaar is, en we willen graag dat hij kan 's nacht 7-8 uur doorslapen voordat ik moet werken.

Onze dochterje is sinds 2.5 maand gewoon doorslapen en we hebben niets speciaal gedaan. Is 2 maand de leeftijd die we kunnen beginnen stap bij stap om de kleine te leren?
(Ik kan voorstellen dat het tijd kost totdat hij kan langer slapen zonder voeding)
Wat kunnen we doen?

Door personeelstekort is er helaas tijdelijk geen capaciteit om jullie vragen door de jeugdverpleegkundige te laten beantwoorden. Je kunt deze periode wel vragen, tips en ervaringen uitwisselen met andere ouders.

Zit het antwoord er niet bij? Gebruik de zoekfunctie in de community, misschien is er een zelfde soort vraag al eerder gesteld. Of check onze GroeiGids app of groeigids.nl. Je vindt er betrouwbare informatie over gezond opgroeien en opvoeden in elke levensfase.

Je kunt ook je vraag stellen via de GroeiGids ouderchat, beschikbaar in 11 regio’s in Nederland via de GroeiGids app. Of neem contact op met de JGZ organisatie bij jou in de buurt.

Hoi Liya,

Wat je denk ik vooral kan doen is de omstandigheden om te slapen zo gunstig mogelijk te maken. Zorg bijv. voor een goede donkere kamer.
Wat verder nog kunt doen is elke avond voor het slapen gaan hetzelfde te doen.
Bijvoorbeeld:

• gordijnen dicht
  • slaapzak aan
  • witte ruismachine aan
  • flesje/borstvoeding geven
  • op bed leggen
  • speentje in
  • verhaaltje voorlezen

Als je elke avond hetzelfde doet, dan heeft je kindje op een gegeven moment door dat het tijd is om te gaan slapen.

Wat betreft het doorslapen denk ik dat dat op den duur vanzelf moet gaan. Wat je eventueel nog kunt proberen is rond half 11 a 11 uur een droomvoeding geven. Sommige babies worden echter niet wakker genoeg om goed te kunnen drinken. Dus dat zou je dan uit moeten proberen.

Groetjes Linda