Teveel melk baby 7 mnd?

Zoontje is net zeven maanden oud en eet vaste voeding goed. Probleem is dat hij ook nog vier keer flessen van 240cc drinkt extra care 2 kruidvat. Hij weegt 9 kg. CB geeft aan minder in de fles te doen maar dat accepteert hij niet. Als de fles van 240cc leeg is dan brult hij vaak ook nog even na. Heb ook geprobeerd om eerst hapjes te geven en dan de fles maar dan drinkt hij niet minder. Lijkt nooit verzadigd. :hot_face: slaapt overigens wel van 7 tot 7. Iemand tips?

Hoi M,

Hoeveel vaste voeding krijgt hij nu? Hoe ziet het schema er ongeveer uit samen met zijn flesjes?

Als ik het nog goed herinner zaten wij eerst ongeveer op dit schema:

• 7 uur melk 180+ 6 schepjes.
  • 10 uur fruit moment. Ik liet hem zelf bepalen hoeveel hij wilde eten.
  • 11 uur melk 180 + 6 schepjes
  • 12 uur 1 plakje brood met beleg
  • 3 uur melk 180 + 6 schepjes
  • half 6 groente hapje
  • half 7, 7 uur melk 180 + 6 schepjes

Langzaamaan hebben we steeds meer vast voedsel aangeboden. Vanaf 6 maand zijn we begonnen met het geven van pap in de ochtend (baby brinta) gemaakt van 180+6 schepjes melk. Hierdoor bleef hij in de ochtend wat langer vol en konden we de fles van 11 uur wat langer rekken, die gaven we dan na zijn lunch met brood.
Om 3 uur zijn we op gegeven moment overgestapt op soepstengel/koekje. De melk was niet 1 op 1 te vervangen met alleen een soepstengel. Hebben een hele tijd de melk van 12 uur en 3 uur beide naar beneden gebracht (120 + 4 schepjes). Tegelijkertijd ook bij zijn lunch 2 plakjes brood aangeboden ipv 1. Hierdoor kon hij het langer volhouden tot aan avondeten/groentehapje. En 's avonds voor het slapen gaan nog lekker zijn fles.

Bij ons is het afbouwen van de flesjes redelijk natuurlijk gegaan door gewoon steeds meer vast voedsel aan te bieden. We hebben in het begin ook nog vrij lang op 5x180 melk gezeten.

Blijkbaar heeft je zoontje dit gewoon nog echt nodig. Wellicht dat het in zijn geval ook nog wat lastiger is om zijn melk af te bouwen, omdat hij vrij grote flessen krijgt. Misschien kun je beginnen met het geven van dezelfde hoeveelheid water met 1 schepje melk minder? Dat je zo langzaam steeds wat minder aanbied (en tegelijkertijd zijn vaste voedsel opbouwt). Gelijk 1 fles weg laten gaat like mij sowieso niet werken.

Een beetje een warrig verhaal van mijn kant, maar ik hoop dat je er wat aan hebt🙈.

Groetjes Linda

Hey Linda,

Bedankt voor je reactie. Eigenlijk hetzelfde schema van 7 tot 7 alleen pakt hij s avonds niet eerst zijn groentehap en dan uur later de fles. Ik zit nu ook te klote tussen 2 en 3 slaapjes aan het einde van de dag. Hij vertikt het om in slaap te vallen na zijn tweede slaapjes van de dag. In de auto en kinderwagen slaapt hij dan ook niet. Ik start de dag rond zeven uur ;

Flesje 240 daarna een broodje met margarine omdat ik dan ook zelf ontbijt. Direct daarna is hij vrij snel moe en gaat rond half negen slapen. Soms tot half tien en soms tot half elf.

Als hij wakker is dan probeer ik eerst de fruithap ong 125 gram dit gaat even goed tot een paar happen tot dat hij gaat brullen om de fles. 240 drinkt hij helemaal leeg.

Probeer het 2,3,4 ritme aan te houden dus meestal half 1 of half 2 zijn slaapje van ongeveer 1,5 uur tot 2 uur.

Tussen 3/4 uur vanmiddag lukte het om pap van 120cc melk te maken met fijne granen van olvarit. Maar daarna dronk hij een half flesje water met een beetje pruimensap voor zijn ontlasting.

Rond half 5 word hij moe maar vertikt het dus om te slapen dus ben een boodschap gaan doen en wezen wandelen waarbij hij rustig om zich heen kijkt en af toe jengelt, en als ik thuis ben zet hij het op een krijsen. Dus probeer ik een avondhap maar dat wilt hij niet :rofl:.

Rond zes uur douche en dan 7 uur de fles 240 cc en dan slaapt hij tot de volgende dag.

Hoi M,

Ja dat derde slaapje was bij ons ook meestal lastig. Die van ons sliep gelukkig destijds wel goed in de kinderwagen. Als je een beetje online leest, dan is dat derde slaapje bij de meeste kindjes een moeilijk slaapje een hebben de meeste daar ook hulp bij nodig. Maar dat wordt wel lastig als de standaard dingen zoals auto en kinderwagen niet werken🙈.

Hoe geef je zijn fruit? Nog gepureerd of in stukjes? Mocht hij nog gepureerd krijgen, dan vindt hij het wellicht leuker en interessanter om stukjes te krijgen (banaan is makkelijk om mee te beginnen). Wellicht werkt het voor nu ook beter om toch eerst melk te geven en even daarna zijn fruit. Dan heeft hij in ieder geval geen erge honger.

Lastig dat zijn laatste slaapje niet goed lukt. Klinkt alsof hij zijn groentehapje niet wil door oververmoeidheid. Weet niet of je een draagzak gebruikt? Misschien dat dat nog helpt met slapen.

Groetjes Linda

Hey Linda,

Doe al minder in de fles en dat gaat ook goed. Soms probeer ik fruit eerst en dan melk dat gaat ook wel. Alleen de tijd van het groentehapje is hij inderdaad te moe voor. Hij slaapt dan nergens ook niet op je. Maar ik blijf proberen en anders is het badje en flesje en slapen. Kom vandaag met de laatste fles op zes uur uit. Kijken of het dan beter voor hem is ipv zeven uur.

Groetjes!