Slijm in mond

Hallo allemaal,

Ons zoontje is 5 weken oud.
Hij gaat tussen 18.00/20.00 altijd in de cosleeper op onze slaapkamer slapen. Om 22.30 maak ik hem wakker voor voeding en hij slaapt dan heel goed door tot 02.30… Maar… daarna slaapt hij snel weer in, alleen maakt enorm harde geluiden, en vooral heel heel veel smakken. Hij heeft hele laag slijm in zijn mond zitten en lijkt dat niet weg te krijgen. Hij ‘stikt’ er om de paar minuten in… Zo sneu voor hem, maar zelf doe ik dus geen oog dicht meer vanaf 03.00. Het gekke vind ik, dat hij wel slaapt…? Hij draai alleen wel 50 keer met zijn hoofd heen en weer en maakt schreeuw en schraap geluiden en dus dat smakken en ‘stikken’.
Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen en ben enorm benieuwd of iemand dit herkent of me kan helpen? Ik heb sinds vandaag neusspray… omdat ik zelf denk dat het door verkouden kan komen? En bedje staat ook al wat schuin… help!!

Door personeelstekort is er helaas tijdelijk geen capaciteit om jullie vragen door de jeugdverpleegkundige te laten beantwoorden. Je kunt deze periode wel vragen, tips en ervaringen uitwisselen met andere ouders.

Zit het antwoord er niet bij? Gebruik de zoekfunctie in de community, misschien is er een zelfde soort vraag al eerder gesteld. Of check onze GroeiGids app of groeigids.nl. Je vindt er betrouwbare informatie over gezond opgroeien en opvoeden in elke levensfase.

Je kunt ook je vraag stellen via de GroeiGids ouderchat, beschikbaar in 11 regio’s in Nederland via de GroeiGids app. Of neem contact op met de JGZ organisatie bij jou in de buurt.