Slaapritme baby 3 maanden 1 week

Hallo allemaal,
Mijn zoontje vaak vroeg wakker in de ochtend sinds wintertijd. Vinden we ook vreemd dat hij sinds 5 uur 's middag kan lang slapen tot 8 uur, we moeten hem wakker maken om voeding te geven en badje of washandje geven. Daarna gaat hem door slapen tot rond 11 uur om nach voeding te geven, en ook soms rond 2 en 4 of 5 uur. Vanacht hij is echt vroeg wakker, af en toe kan hem nog weer slapen. We neemt hem naar beneden rond half 7, en om 8 uur begint zijn eerste dutje. Zullen we hem wakker maken rond 7 uur avond ?

Hoi!

Zou je wat meer kunnen vertellen hoe zijn slaapschema er gemiddeld uit ziet elke dag?

Ons zoontje is ondertussen 16 maand, dus weet niet meer precies hoe zijn schema eruit zag toen hij 3 maand was. Volgens mij deed hij toen 3 tot 4 dutjes op een dag. Zijn laatste dutje van de dag was echter tot maximaal half 6. Dit zodat we een vroege bedtijd konden realiseren.

Ik denk dat, aangezien je zoontje van 5 tot 8 slaapt, hij eigenlijk al soort van de nacht in gaat. Hierdoor wordt hij denk ik in de ochtend ook vroeg wakker. Mocht hij toch om 5 uur gaan slapen dan zou ik denk ik zeker een tijdje proberen dit dutje in te korten. Misschien zelfs om 6 uur al wakker maken.
Uiteindelijk ligt de ideale bedtijd tussen 6 en 8 uur 's avonds.

Groetjes Linda