Slaap/voedingsschema

Mijn zoon is 5 weken oud en ik zou nu al graag zo veel mogelijk info zoeken over alles wat met slaap en eet (ritmes) te maken heeft.

Hij weegt nu 5 kg, eet 6 voedingen van elks 135 ml en we geven hem eten om 6u, 10u, 14u, 18u, 22u, 2u. We maken hem ´s nachts wakker.

Wanneer mag ik overschakelen naar 5 voedingen (van 170 ml dan?) Vanaf welke leeftijd hem in de dag in zijn bed (donker) ipv in zijn park leggen, vanaf wanneer dutjes,…

Bestaan er “basisboeken”, sites waar ik zoveel mogelijk info over slapen, dutjes, eten, spelen,… kan vinden?

Door personeelstekort is er helaas tijdelijk geen capaciteit om jullie vragen door de jeugdverpleegkundige te laten beantwoorden. Je kunt deze periode wel vragen, tips en ervaringen uitwisselen met andere ouders.

Zit het antwoord er niet bij? Gebruik de zoekfunctie in de community, misschien is er een zelfde soort vraag al eerder gesteld. Of check onze GroeiGids app of groeigids.nl. Je vindt er betrouwbare informatie over gezond opgroeien en opvoeden in elke levensfase.

Je kunt ook je vraag stellen via de GroeiGids ouderchat, beschikbaar in 11 regio’s in Nederland via de GroeiGids app. Of neem contact op met de JGZ organisatie bij jou in de buurt.

Hoi Inez,

Het boek “baby in een droomritme” vond ik vooral in het begin fijn. Geeft goede houvast m.b.v. o.a. slaapschema’s en tips.
Ook volg ik op Instagram Snuggles and Dreams. Zij is een Belgische slaapcoach, maar heeft ook iemand in dienst die het gedeelte voeding op zich heeft genomen (zoek op Instagram positiefvoeden, dit is wel meer van toepassing op oudere kindjes)).
Overigens heeft ze online veel gratis tips. Wellicht dat je daar al heel veel aan hebt.

Groetjes Linda