Slaap tips gevraagd

Ik heb een lieve peuter van ruim 2,5 ( 30 augustus 2019) . Pittige tante waarbij ik een goede ritme had voor de zomertijd. Ze is altijd een kind geweest die vroeg wakker was. Onze wekker gaat om half 6 in de ochtend en we wonen op een flat dus ze hoorde het altijd wanneer wij wakker werden. Nu is het alleen zo dat ze sinds de zomertijd er is moeilijk in bed te krijgen is in de avond. We houden altijd het zelfde ritueel aan . Maar we merken ook dat als ze in de middag te lang slaapt ( als ze dat wilt ) ze savonds moeilijker in slaap komt dus korten we het slaapje in of als we een rustig dagje hebben waarbij we een keer niet veel ondernemen dan slaapt ze een keer niet in de middag en valt ze savonds goed in slaap maar ze is altijd vroeg wakker de ene keer is het 4 uur soms 5 uur maar krijg het niet voor elkaar dat ze langer gaat slapen behalve als ze bij ons in bed komt . En dat is ook niet altijd een succes . Mijn man behoorlijk snurken en mijn dochter vind dat eng en trekt daardoor ook erg naar mij toe waardoor ik al zowat geen slaap meer krijg . Maar ze valt soms ook wel even in slaap. Maar het is aan haar te merken dat ze niet genoeg slaapt . Ze zit natuurlijk in de peuter puberteit wat al pittig is maar meer slaap zou voor haarzelf al heel fijn zijn.

Dag Simone,
En meer slapen voor jezelf is ook heel fijn :wink:
Er zijn zeker ouders die je verhaal herkennen en we vragen jullie ; wie heeft advies voor Simone?
We sturen je een link uit de GroeiGids.
Mogelijk kan je hier tips in vinden.
Een heel belangrijke; zorg goed voor jezelf!
Vriendelijke groeten,
Het GroeiGidsteam