Onrustig in de avond

Hallo allemaal!

Ons zoontje is 11,5 week oud en doet het hartstikke goed eigenlijk een voorbeeld kindje.

Vrolijk, veel lachen en goed eten en slapen laat nooit wat staan. Overdags slaapt hij in zijn eigen bedje na elke voeding ( 5 x 180 ) laatste voeding is meestal om 22.00 Max en dan slaapt hij als een blok en slaapt hij vaak tot 5/6 uur ) … later dan 22.00 halen we dus niet want dan laat hij zijn fles staan omdat hij al in slaapt valt.

Echter daarvoor vanaf een uurtje of 19.00 ( na de fles ) wilt hij niet slapen ( wel gapen etc ) en is ie heel erg onrustig en kribbig … schopt dan met zijn beentjes in de lucht ( doet ie snachts ook als ie droomt) en eet zijn hele vuistje op en is wat jengelig … en meestal valt hij daarna dan in slaap (voor eventjes) is dit zijn manier om de dag te verwerken of om zichzelf in slaap te krijgen?

Ook lijkt het wel alsof hij op een kauwgompje zit te kauwen wat er overigens heel grappig uit ziet
maar ik kan het nergens vinden. Meneer is niet van de spenen overigens en woog 3 weken geleden 5250

Wie weet herkent iemand dit ?

Herken ik bij onze zoon. Kan clusteren zijn, maar het ongemak kwam bij ons door het vele op de rug liggen. Op zijn zij heeft ie daar veel minder last van en is het een kwestie van even ontprikkelen en kort laten huilen. En de puckaby slaapzak is hier een wereld van verschil geweest om de rust te vinden. Misschien heb je daar wat aan ? Succes!

Of even in de draagzak kan ook helpen

Bedankt voor je reactie … de puckababy gebruik ik ook maar hij gaat langzaamaan rollen dus dat durf ik ook niet echt meer … maar de zijligging ga ik zeker proberen … draagzak vond hij niets dus dat heb een tijdje laten gaan nu kan ik dat wel weer gaan oppakken … bedankt

Onze kleine dame is nu 12 weken oud en heeft haar eerste tandje al door… :open_mouth: maar dat kauwen herken ik daar van. Even kijken bij zijn tandvlees of er misschien een tandje zit?

Hoi Sabine
Dank voor je bericht … zoals we het nu zien zit er niets aan te komen voelt wel wat hobbelig maar volgens mij is dat gewoon … woensdag consultatiebureau dan weten we snel meer

1 like