(nacht)voeding

Hoi,

Onze zoon van 6,5 week oud, slaapt, als wij hem niet zelf wakker maken, 's nachts na de voeding van 23.30 uur, door tot minimaal 5.30 uur, vaak tot later dan dat. Hij krijgt 6 voedingen van 120 ml op de dag. Kunnen wij hem laten liggen tot wanneer hij zelf aangeeft dat hij honger heeft? Het voelt een beetje onnatuurlijk om hem wakker te moeten maken omdat er maar een paar uur tussen mag zitten. Of was dat tot 6 weken?
En wanneer mogen wij omhoog met de voeding? Hij drinkt elke fles leeg.
Dank alvast!

Hoi Tess,
Wij zaten met dezelfde vraag toen onze dochter zo oud was. Het is goed om je gevoel te volgen dus ik zou je zoon lekker laten slapen. Blijkbaar heeft hij de slaap nodig en geen extra voeding. Onze dochter is nu 13 weken en we doen het nog steeds op deze manier alleen drinkt ze nu om 20.00 uur haar laatste fles en slaapt ze tot 5.30 uur. Na de fles van 5.30 uur slaapt ze nog door tot 8.30 uur. Dus volledig op haar behoefte en dat is ook wat gestimuleerd wordt te doen volgens het consultatiebureau.

1 like

Hoi tess

Mijn zoon heeft hetzelfe wat ik doe is hem echt gewoon laten slapen totdat hij zelf komt want ik dan meestal doe als hij lamg heeft geslapen dan verhoog ik de voeding dus dan geef ik hem 150 cc ipv 120 maar je moet vooral doen wat goed voelt je merkt vanzelf wanneer je baby meer wilt eten

1 like