Leren drinken uit rietjesbeker

Hallo allemaal,
Onze dochter van 1 jaar kan al uit een open beker drinken maar dat gaat geregeld nog wel gepaard met morsen. Bij het wegzetten van haar beker of soms gewoon bij het vasthouden gooit ze soms haar beker om/leeg. We blijven oefenen maar, ik wil haar daarom ook leren drinken uit een rietjesbeker. Oa handig voor onderweg ook. Alleen ze lijkt niet helemaal te snappen dat ze aan het rietje kan zuigen.
Hebben jullie tips/adviezen wat ik kan proberen?

Hi, Welkom in onze GroeiGids community en bedankt voor je vraag.
Wat fijn dat je dochter goed uit een open beker kan drinken. Een rietjes beker of bidon kan zeker handig zijn voor onderweg. Gebruik liefst een rietje zonder antilek systeem dat is beter voor de motoriek van haar mond. Oefenen met een rietje gaat soms makkelijker als je de eerste keren een zachte fles hebt of pakje waar je zelf in kunt knijpen als ze drinkt. Dan hebben kinderen vaak sneller door wat de bedoeling is.
In pakjes drinken zit wel vaak gezoet drinken dus dat zouden we niet als standaard optie adviseren. Maar om te oefenen kan het handig zijn.
Misschien hebben andere ouders nog een handige tip!

Vriendelijke groet het GroeiGids team

Hi! Ik weet niet of het al gelukt is maar bij ons kreeg onze dochter het door toen we eerst van die smoothies in van die pouches gaven en daarna smoothies in een beker met rietje. Met de pouches knepen we het zodat er maar een klein beetje uitstak en zo begon ze te zuigen. Daarna merkten wij dat het met een beker en rietje niet gelijk lukte om water te drinken, dus hadden wij smoothie alvast in Het rietje gezogen. Daarna ging het ook prima met water.

2 likes