Drinken uit een bidon

Hallo, mijn dochtertje is ruim 7 maanden. Ik weet dat het het beste is om haar te leren drinken uit een open beker of eventueel uit een rietjesbeker (dat doen we ook zeker), maar ze vindt mijn bidon zo verschrikkelijk interessant en krijgt hier ook heel goed water uit gezogen. Ik kan geen informatie vinden op het internet of een bidon wel of niet goed is voor de ontwikkeling van de mondmotoriek, tanden, juiste manier van slikken e.d. Heeft iemand hier misschien meer informatie over?

Door personeelstekort is er helaas tijdelijk geen capaciteit om jullie vragen door de jeugdverpleegkundige te laten beantwoorden. Je kunt deze periode wel vragen, tips en ervaringen uitwisselen met andere ouders.

Zit het antwoord er niet bij? Gebruik de zoekfunctie in de community, misschien is er een zelfde soort vraag al eerder gesteld. Of check onze GroeiGids app of groeigids.nl. Je vindt er betrouwbare informatie over gezond opgroeien en opvoeden in elke levensfase.

Je kunt ook je vraag stellen via de GroeiGids ouderchat, beschikbaar in 11 regio’s in Nederland via de GroeiGids app. Of neem contact op met de JGZ organisatie bij jou in de buurt.