Borstvoeding kort

Mijn zoontje (8 weken) drinkt overdag allen maar een paar minuten (max 5min) per voeding. In de avond drinkt hij soms iets langer. Slapen overdag doet hij niet lang (ongeveer 30 minuten) 's avonds en 's nachts slaapt hij goed. We weten niet waarom hij weinig drinkt, maakt ons ongerust.

1 like

Hoi, mijn zoontje nu alweer 8 maanden dronk ook heel kort. De lactatiekundige zei dat dat in principe niks uitmaakt als hij maar tevreden is en goed aankomt. Mijn zoontje dronk 5 min maar wel 5 min heel intensief dus waarschijnlijk had hij daar wel genoeg aan want hij was tevreden en kwam goed aan.

Hoi, mijn zoon (5 weken) doet dit sinds een aantal dagen ook en maakte me ook zorgen, maar hij is wel voldaan en groeit goed. Hij drinkt 5-10 min. Intensief aan 1 borst. Alleen mijn borsten moeten hier nog aan wennen en heb ik nu steeds stuwing. Vraag me af of ik gewoon door kan gaan met uit 1 borst per keer kan voeden, 2 borsten aanbieden lukt niet echt in zo’n korte tijd…

1 like

Ik do soms ook allen maar een borst. Ja, mijn zoontje ook groeid goed. Wat vervelend is die stuwing, ik moet soms ook mijn borst kolven.

Als het goed is gaan je borsten op een gegeven moment zich aanpassen, dus dan doe je de 1 voeding de ene borst en de volgende voeding biedt je de andere aan. Zou niet gaan afkolven, omdat je borsten zich dan niet gaan aanpassen en dan heb je altijd te veel. Tenzij je voorraad wilt gaan aanleggen.

Hopelijk heb je wat aan deze info

1 like