Hoi,
Ik geef borstvoeding op verzoek en opzich gaat dat helemaal goed, mijn baby komt ook goed aan. In de avond clustert ze vaak, maar af en toe komt het voor dat ze dan extreem lang aan de borst blijft drinken.
Zo heeft ze nu net een uur en kwartier aan één borst gedronken. En dan wil ze daarna nog aan de andere borst verder drinken.
Dit gebeurt zeker niet iedere avond, maar het komt wel met enige regelmaat voor dat ze tussen de 40 en 75 minuten aan één borst drinkt. En dan dus nog aan de andere borst wil.
Is dit normaal?
Hoi! Weet je zeker dat je dochter al die tijd drinkt en niet ondertussen is weggedoezeld en alleen nog uit reflex ligt te zuigen? Dit deed mijn kindje namenlijk ook de eerste anderhalve maand. Vaak had ik het niet goed door, omdat ze sowieso veel sliep en veel dronk. Ze clusterde ook iedere avond flink. Het is vanzelf overgegaan. Nu wil ze de laatste tijd op die manier weer in slaap vallen 's avonds. Als ik haar na al die tijd de andere borst aanbiedt, begint ze inderdaad ook te drinken, maar daarna komt het lange zuigen weer. Als ik merk dat dat sabbelen is begonnen, haal ik haar van mijn borst en geef ik haar de speen. Daar gaat ze vervolgens op dezelfde manier mee door.