Avondfles vervangen door gewone melk?

Ons dochtertje (van 13 maanden) krijgt ‘s avonds nog een heel klein flesje melk.Als we deze helemaal hebben afgebouwd,is het dan wijsheid om deze te vervangen door een bekertje gewone melk voor het slapen gaan?Wat doen anderen?

Zou een verpleegkundige willen reageren?Alvast bedankt!Dan kunnen we weer verder.

Ik geef mijn zoontje van net 12 maanden voor het slapen een flesje met gewone warme melk. Hij vindt die fles heerlijk en het is echt even een rustmoment voor het slapen. Ik blijf die fles nog even geven, maar dus wel met gewone melk.

1 like

Ik zou dit persoonlijk niet voor het slapen geven. Ik heb mijn dochter (nu 11 maanden) een aantal weken de fles in bed gegeven voor het slapen om zo van de fopspeen af te laten komen, en haar tanden zijn aangetast… weet niet of het door de fles komt maar het zou wel kunnen… elk drinken behalve water en thee zonder suiker tast de tanden aan. Je kan het wel geven maar dan het liefst 30-60 min erna tanden poetsen (ik ben mondhygiënist en verpleegkundige). Ik heb trouwens in een artikel gelezen dat het goed is om nog een aantal jaar met poedermelk door te gaan:
https://www.ad.nl/binnenland/geef-baby-langer-peutermelk-om-schade-te-voorkomen~a3c46195/.

1 like

Door personeelstekort is er helaas tijdelijk geen capaciteit om jullie vragen door de jeugdverpleegkundige te laten beantwoorden. Je kunt deze periode wel vragen, tips en ervaringen uitwisselen met andere ouders.

Zit het antwoord er niet bij? Gebruik de zoekfunctie in de community, misschien is er een zelfde soort vraag al eerder gesteld. Of check onze GroeiGids app of groeigids.nl. Je vindt er betrouwbare informatie over gezond opgroeien en opvoeden in elke levensfase.

Je kunt ook je vraag stellen via de GroeiGids ouderchat, beschikbaar in 11 regio’s in Nederland via de GroeiGids app. Of neem contact op met de JGZ organisatie bij jou in de buurt.