9 maanden / 10 maanden korte slaapjes , in paniek wakker

Ik vroeg me af of er meerdere moeders / vaders zijn die herkennen dat slapen overdag (en snachts) met een baby van nu 10 maanden een uitdaging is… hij was een lekkere slaapkop. Nu sinds een maand of 8/9 lukken zijn (2) slaapjes overdag moeilijk. Wordt soms na een half uur huilend en overstuur wakker en krijg hem dan niet meer in slaap. Ik wordt er zo onzeker van… hij slaapt op de opvang soms wel in 2 slaapjes totaal 4 uur, maar thuis ho maar. Met als gevolg een oververmoeid kind. Van alles geprobeerd maar niets lijkt te werken. Ben vooral opzoek naar anderen die dit ook herkennen. dan voel ik me wellicht minder alleen…

Door personeelstekort is er helaas tijdelijk geen capaciteit om jullie vragen door de jeugdverpleegkundige te laten beantwoorden. Je kunt deze periode wel vragen, tips en ervaringen uitwisselen met andere ouders.

Zit het antwoord er niet bij? Gebruik de zoekfunctie in de community, misschien is er een zelfde soort vraag al eerder gesteld. Of check onze GroeiGids app of groeigids.nl. Je vindt er betrouwbare informatie over gezond opgroeien en opvoeden in elke levensfase.

Je kunt ook je vraag stellen via de GroeiGids ouderchat, beschikbaar in 11 regio’s in Nederland via de GroeiGids app. Of neem contact op met de JGZ organisatie bij jou in de buurt.